Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Szczecinie

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie oraz Gimnazjum nr 42 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna Aktualności Wymiana szkolna Friedrich-Ebert-Gymnasium Hamburg

Wymiana szkolna Friedrich-Ebert-Gymnasium Hamburg

Email Drukuj
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi    im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie – pobyt w Hamburgu

W dniach 19-24 marca grupa 14 uczniów z klasy 1d dwujęzycznej z językiem niemieckim jako drugim językiem nauczania wraz z wychowawcą panią Krystyną Stępień brała udział w wymianie szkolnej. Wyjechaliśmy w poniedziałek rano z dworca głównego PKP w Szczecinie do Hamburga.

Po południu byliśmy już w domach u swoich kolegów i koleżanek, którzy gościli u nas we wrześniu poprzedniego roku. Wieczorem tego samego dnia uczniowe   z Friedrich-Ebert-Gymnasium oprowadzili grupę polską po Hamburgu. Następnego dnia wszyscy razem spotkaliśmy się w szkole. Tam przywitał nas dyrektor gimnazjum, nastąpiła wymiana prezentów.
Pan dyrektor oprowadził nas po szkole i opowiedział o niej.  Właśnie w tym gimnazjum grupa muzyczna The Beatles nagrywała swoją pierwszą płytę.
Po południu zwiedzaliśmy Nikolai-Kirche, obejrzeliśmy wystawę  związaną z II wojną światową. Potem zwiedziliśmy muzeum Beatlesów.
W środę 21 marca grupa polska miała czas wolny, gdyż uczniowe gimnazjum       w Hamburgu mieli ważny test z matematyki. Wieczorem zwiedziliśmy wystawę ''Zmęczeni bohaterowie'' w Kunsthalle, później wszyscy razem pojechaliśmy do o2-World-Halle, gdzie odbył się mecz piłki ręcznej HSV-Hannover. Zarówno uczniowie z Polski jak i z Niemiec stwierdzili, że była to bardzo interesująca impreza sportowa. W drużynie HSV grał polski sportowiec. Mecz do samego końca przysporzył wszystkim wiele emocji, jednak wynik był satysfakcjonujący dla wszystkich. HSV Hamburg zdobył 4 punkty więcej niż Hannover(34:30). Następnego ranka spotkaliśmy się na nabrzeżu rzeki Łaby i popłynęliśmy statkiem ''Tarzan'' w krótki rejs po porcie. Później zwiedziliśmy muzeum przypraw i miasto spichlerzy.                                                                                                                 Wieczorem w Friedrich-Ebert-Gymnasium odbył się „Bunter-Abend”- występy wokalne  uczniów tej szkoły. Było to zorganizowane bardzo dobrze.  Występujący uczniowie nie okazywali stresu. Koncert wszystkim podobał się.
W piątek po południu wybraliśmy się do Planetarium. Pogoda tego dnia była bardzo słoneczna. W Planetarium obejrzeliśmy wystawę i obejrzeliśmy krótki film „2050-loty w przyszłości”.
Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy u Jana Elleringmanna. Każdy miał za zadanie przynieść jedzenie, które sam wcześniej przygotował. Odbyła się wspólna kolacja, jednak następnego dnia rano musieliśmy być na dworcu, więc wieczór zakończył się szybko. Następnego dnia, po całym tygodniu w wielokulturowym, ogromnym mieście, zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy pociągiem z dworca głównego w Hamburgu do Szczecina.                                                                                                                                                                              To był tydzień, który wywołał wiele emocji, wiele nas nauczył, wiele zobaczyliśmy.