Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Szczecinie

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie oraz Gimnazjum nr 42 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna Aktualności Wymiana szkolna ze szkołą Kantonsschule Hottingen w Szwajcarii.

Wymiana szkolna ze szkołą Kantonsschule Hottingen w Szwajcarii.

Email Drukuj
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny

W dniach 13.04 - 19.04 uczniowie klasy 2d wraz z wychowawcą panią Krystyną Stępień oraz panią profesor Kamilą Niedzielską brali udział w wymianie szkolnej ze szkołą Kantonsschule Hottingen w Szwajcarii. Nasza podróż do Zurychu rozpoczęła się 13.04 wieczorem. Jechaliśmy wiele godzin, aż wreszcie przekroczyliśmy granicę Szwajcarii. Od razu zrobiły na nas wrażenie widoki, które mogliśmy podziwiać przez okna. Gdy wreszcie zmęczeni, ale pełni energii na kolejne dni dotarliśmy do Zurychu, przywitali nas koledzy, których gościliśmy kilka miesięcy wcześniej w Szczecinie i zabrali nas do swoich domów, gdzie poznaliśmy ich rodziny i mieliśmy okazję spróbować wielu tradycyjnych szwajcarskich potraw.

Poniedziałek rozpoczęliśmy powitaniem ze strony dyrekcji szkoły i szwajcarskich nauczycieli, którzy życzyli nam udanego oraz owocnego pobytu w Zurychu. Następnie zwiedzaliśmy ekologiczną oczyszczalnię wody w Männedorf. W trakcie zwiedzania wysłuchaliśmy wykładu kierownika infrastruktury Rolfa Eberti, a Alexandra Hoch oprowadziła nas po zakładzie i tłumaczyła zasady jego funkcjonowania. Po powrocie zjedliśmy obiad na terenie Kantonsschule wraz z szwajcarskimi uczniami oraz nauczycielami. Po południu udaliśmy się na festyn Sechseläuten, gdzie podziwialiśmy imponującą paradę cechów w Zurychu oraz braliśmy udział w ceremonii spalania bałwana, która symbolizuje koniec zimy. We wtorek braliśmy udział w lekcjach wraz z uczniami i obserwowaliśmy, jak wyglądają tamtejsze zajęcia szkolne. Po obiedzie wysłuchaliśmy prezentacji nauczyciela historii Harrego Schneidera o deindustrializacji na terenie Zurychu oraz rozwijającej się tam w latach 1985-1992 narkomanii, a następnie zostaliśmy oprowadzeni po dawnych slumsach Zyrchu ( Landesmuseum, Letten- Bahnhof). W środę rozpoczęliśmy prezentacjami profesorów Kantonsschule. Najpierw odbył się wykład na temat funkcjonowania szkoły i klasie o profilu ekologiczno-etycznym, następnie na temat historii Szwajcarii. W dniu tym braliśmy też udział w prezentacji na temat ekologii w Szwajcarii.  Po obiadzie udaliśmy się do galerii sztuki i podziwialiśmy wystawę poświęconą życiu oraz twórczości Marca Chagalla. W czwartek rano udaliśmy na dworzec główny skąd pojechaliśmy do oddalonej o godzinę od Zurychu miejscowości Luzern. Zwiedziliśmy muzeum transportu, gdzie obejrzeliśmy ciekawą wystawę. Następnie udaliśmy się statkiem w rejs po jeziorze Czterech Kantonów i podziwialiśmy niezwykle malownicze widoki. Potem wyjechaliśmy kolejką linową na szczyt Rigi Kulm o wysokości 1752 m.n.p.m, skąd dzięki pięknej pogodzie mogliśmy podziwiać Alpy. Po wykonaniu pamiątkowych zdjęć zjechaliśmy z powrotem na dół, udaliśmy sie na stacje kolejową skąd wróciliśmy do Zurychu. Następny dzień był już niestety dniem odjazdu. Spotkaliśmy się rano na dworcu i po pożegnaniu z kolegami rozpoczęliśmy naszą długą podróż do Polski. Wyjazd był dla nas pełen nowych doświadczeń, wiele się nauczyliśmy i wiele zobaczyliśmy.